ايران ترور مقام هاي دولت سوريه را محکوم کرد
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آرشيو وبلاگ



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 85
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 85
بازدید ماه : 653
بازدید کل : 85993
تعداد مطالب : 106
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1

اتحاد با امام
راههای جلوگیری از نفوذ دشمنان

 

ايران ترور مقام هاي دولت سوريه را محکوم کرد
خراسان - مورخ شنبه 1391/04/31 شماره انتشار 18172
نويسنده: گروه سياسي political@khorasannews.com
ستاد کل نيروهاي مسلح:ملت و دولت سوريه تصميم گرفته است در برابر زياده خواهي آمريکا و همپيمانانش بايستد

در پي انفجار تروريستي مقابل ساختمان امنيت سوريه که به کشته شدن سپهبد «داوود راجحه» وزير دفاع و جمعي از مقام هاي دولتي سوريه منجر شد، ستاد کل نيروهاي مسلح در بيانيه اي، اين اقدام را محکوم کرد.در همين حال علي اکبر صالحي وزير خارجه کشورمان نيز در تماسي تلفني با همتاي سوري خود ضمن همدردي با ملت و دولت سوريه، اين اقدام تروريستي را محکوم کرد.احمد وحيدي وزير دفاع نيز تاکيد کرد که تهران به قدرت ارتش سوريه، براي ايجاد امنيت اطمينان دارد.

 

ستاد کل نيروهاي مسلح:آمريکا و کشورهاي عربي مرتجع، از ترور مقامات سوري پشيمان خواهند شد

ستاد کل نيروهاي مسلح در بيانيه‌اي به مناسبت اقدام تروريستي اخير، عليه مقامات سوري اعلام کرد:‌ ملت و دولت سوريه تصميم گرفته‌اند در برابر زياده‌خواهي‌هاي آمريکا و هم‌پيمانان اروپايي و منطقه‌اي آن بايستند و تاکنون نيز به خوبي از عهده اين کار برآمده‌اند و با وجود فشارهاي زيادي که از سوي استکبار جهاني عليه آن کشور و جريان مقاومت وارد شده است، نيروهاي شيطاني چاره‌اي جز عقب‌نشيني نخواهند داشت. بدون ترديد تروريسم دولتي آمريکايي‌ها و رژيم صهيونيستي به شکست محکوم است.به گزارش فارس در بخش ديگري از اين بيانيه آمده است: هرچند ترور وزير دفاع و ساير شخصيت‌هاي سوري يک ضايعه به حساب مي‌آيد، ليکن هر يک از اعضاي ارتش سوريه خود يک وزير دفاع به شمار مي‌آيند.اين بيانيه در پايان مي‌افزايد: دستپاچگي آمريکايي‌ها، صهيونيست‌ها، کشورهاي عربي مرتجع و مدعيان حقوق بشر اروپايي، در نحوه موضع گيري در خصوص انفجارات و ترورهاي اخير پرده از عملکرد ددمنشانه آنها برمي‌دارد و به خوبي دخالت مستقيم و آشکار آنها را در اين گونه جريانات به اثبات مي‌رساند. مسلما دير نيست زماني که اين کشورها تاوان اشاعه تروريسم را خواهند پرداخت.

در همين حال به گزارش ايرنا به نقل از بخش اطلاع رساني سفارت ايران درسوريه، سردار "احمد وحيدي" درگفت و گوي تلفني با سپهبد "فهد جاسم الفريج" وزير دفاع جديد سوريه گفت: ما اطمينان داريم ارتش قدرتمند سوريه، آمريکا و حاميان منطقه اي و اسراييل را، در رسيدن به اهداف شان ناکام خواهد گذاشت.وي با تاکيد بر اين که رژيم صهيونيستي و تروريست ها نمي توانند اراده قوي ارتش سوريه را با اعمال تروريستي خود تحت تاثير قرار دهند، افزود: ما اطمينان داريم که آنها نخواهند توانست با اين اعمال و مديريت جنگ رواني در سوريه، حاشيه امني را براي اسراييل ايجاد کنند.وزير دفاع جديد سوريه نيز در اين گفت و گوي تلفني ضمن تشکر از ابراز تسليت وزير دفاع ايران تصريح کرد: ما اطمينان داريم سوريه به رهبري بشار اسد رييس جمهوري اين کشور با يک طرح (توطئه) صهيونيستي - آمريکايي مواجه است. هدف آن نيز شکست سوريه و محور مقاومت است. وحيدي در پايان سمت جديد همتاي سوري خود را به وي تبريک گفت.

 

صالحي با ملت و دولت سوريه ابراز هم دردي کرد

در همين راستا 'علي اکبر صالحي' وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران، انفجار تروريستي در دفتر شوراي امنيت ملي سوريه در دمشق را محکوم کرد.به گزارش ايرنا وي هم چنين در گفت وگوي تلفني با 'وليد المعلم' وزير امور خارجه سوريه، همدردي ملت و دولت ايران را با ملت و دولت سوريه ابراز کرد.

 

لاريجاني:مدعيان مبارزه با تروريسم پشت صحنه ترور را طراحي مي کنند

در همين حال رييس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به ترور برخي مسئولان نظامي سوريه گفت: کشورهاي مدعي مبارزه با تروريست در اين مسئله هيچ گونه موضع گيري نکرده اند و اين اقدامات را، نشانه مهمي به منظور ايجاد تغييرات در سوريه مي دانند. بنابراين اين مدعيان پشت صحنه ترور را طراحي مي کنند.به گزارش ايرنا، 'علي لاريجاني' در گردهمايي بزرگ ائمه جمعه و جماعات و مبلغان استان مازندران گفت: آنها به دنبال آشفته سازي در سوريه و تاثيرگذاري در جلسه شوراي امنيت بوده و حتي يک موضع گيري نسبت به محکوميت ترورها نداشته اند.لاريجاني با اشاره به اين که امروز يک دوره توحش مدرن را در صحنه بين المللي تجربه مي کنيم، گفت: توحش و درندگي آنان، همانند اقدامات گذشته شان است. بايد بشناسيم که دشمن از چه استراتژي استفاده مي کند تا آن را علاج کنيم.

 

کاخ سفيد: ماموريت عنان نمي تواند ادامه داشته باشد

اين درحالي است که خبرگزاري فرانسه شامگاه پنجشنبه در خبري از واشنگتن به نقل از کاخ سفيد اعلام کرد :‌ ماموريت کوفي عنان نماينده سازمان ملل و اتحاديه عرب در سوريه نمي تواند ادامه داشته باشد.به گزارش ايرنا کاخ سفيد وتوي قطعنامه شوراي امنيت سازمان ملل، از سوي روسيه و چين را علت اين موضوع اعلام کرد.جي کارني سخنگوي کاخ سفيد به خبرنگاران گفت :‌ شکست شوراي امنيت سازمان ملل به اين معناست که ماموريت عنان نمي تواند ادامه داشته باشد.روسيه و چين روز پنجشنبه قطعنامه مورد حمايت کشورهاي غربي را عليه سوريه وتو کردند. در اين قطعنامه سوريه به اعمال تحريم ها تهديد شده بود.

از سوي ديگر يک روزنامه سوييسي با اشاره به نفوذ جمهوري اسلامي ايران در منطقه خاورميانه، به کشورهاي غربي توصيه کرد که در خصوص سوريه با ايران مذاکره کنند.به گزارش ايرنا، روزنامه سوييسي 'تاگس آنزيگر' تصريح کرد: طرح 'کوفي عنان' نماينده ويژه سازمان ملل در سوريه، بهترين راه حل در اين کشور است.اين روزنامه سوييسي تاکيد کرد که بايد بر اساس پيشنهاد کوفي عنان عمل کرد و ايران را به فرآيند يافتن راه حلي براي سوريه پيوند داد.اين روزنامه با اشاره به تلاش آمريکا براي حضور نداشتن ايران در مذاکرات مربوط به سوريه، خاطرنشان کرد علت شکست مذاکرات در خصوص سوريه حضور نداشتن ايران بوده است.'تاگس آنزيگر' با اشاره به اين که روسيه به اندازه ايران در سوريه نفوذ ندارد، تاکيد کرد: با ناديده گرفتن خواست ايران در سوريه نمي توان به چيزي دست پيدا کرد.روزنامه سوييسي در ادامه توصيه خود نوشت: براي اين که منافع غرب و ايران در سوريه همسو شود، باب مذاکره و ارتباط با تهران بايد باز شود.تاگس آنزيگر در پايان خاطرنشان کرد که با توجه به نفي اقدام نظامي در سوريه، بايد به ايران به عنوان آخرين شانس حل موضوع سوريه روي آورد و با اين کشور با نفوذ در منطقه وارد مذاکره شد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب